Dendroboard banner
11K views 23 replies 9 participants last post by  Dot  
#1 ·
Hier zijn een paar foto's van een paar van mijn favoriete Begonia-soorten die ik heb. Dit zijn allemaal zeer tropische soorten.

Begonia Baramensis

Image

Begonia sp "Green"
Ik vermoed dat dit dezelfde soort is als Begonia Ferox, maar dan een kleurvariant.

Image

Begonia Lichenora

Image

Begonia Muara Wahau

Image

Begonia Bengohensis

Image

Begonia Daunhitam
Leuk weetje over deze soort is dat Daun Hitam "Zwartbladig" betekent. In het wild is dit waar, hoewel in gevangenschap de naam "Blauwbladig" geschikter zou zijn.

Image

#8 · (Edited)
Leuke planten. :)

Ik zou graag willen weten welke hiervan soorten zijn en welke gehybridiseerde variëteiten; het is moeilijk te zien aan de hand van je bijschriften.
Dat zijn allemaal soorten, maar sommige zijn niet geïdentificeerd en worden dus aangeduid met een lokale of volksnaam in plaats van een juiste soortnaam. Ik denk dat het moeilijk is om nauwkeurig te bepalen of een Begonia een nieuwe soort is of slechts een gelokaliseerde variëteit totdat hij bloeit.

Prachtige Begonia's, @Rare Miniatures

#12 ·
Wat is het geheim voor het kweken van begonia's? Ik heb een kleine kitkat-begonia gekocht en in een bak gezet, maar hij is afgestorven.

Ricky
Er zijn meer dan 2.000 soorten begonia's, afkomstig uit diverse omstandigheden. Er zijn begonia's die lithofytisch groeien op kalkstenen kliffen en daarom een alkalisch en goed drainerend substraat nodig hebben. Er zijn er ook die terrestrisch in droge grond groeien. Er zijn er nog anderen die groeien in een vochtig of nat substraat en een hoge luchtvochtigheid. De meeste begonia's vermeerderen zich gemakkelijk uit stengelstekken en bladstekken. Ik zou onderzoek doen naar de specifieke soort die je kweekt.
Voor zover ik weet, is Begonia “Kit Kat” een hybride.

#22 ·
Hier zijn nog wat andere foto's-
Begonia Bengohensis
Begonia sp Sarawak (Rapporten geven aan dat dit de echte B. Lichenora zou kunnen zijn, maar het is niet bevestigd)
Begonia aff Baramensis
Begonia sp Konmei China
Begonia sp Sulawesi Black Metallic
Begonia kapuashuluensis (voorheen bekend als Begonia sp Temuyuk)