Dendroboard banner

1 - 15 of 15 Posts

·
Registered
Joined
·
2,293 Posts
Discussion Starter #1
I guess this would be the place to post this lol.
If I'm wrong please move this to the right area or let me know where it should have been posted :p

This would be a good thread for people to find good sources for wood online.
I haven't seen a wood thread so far.
If there is threads you know of please post them.
I don't think we can discuss the buying experience itself for that would be vendor feedback.
This thread is just for links to some sites to find some nice driftwood, branches, stumps...etc.
If you see a member is local and you want to mention a good place locally then mention it please, since buying locally gets rid of additional shipping and you save people the wait and the extra $.
Although we do want to support DB sponsors as much as we can. They are what keeps this site up :)

I found this site on a thread here on DB and they have some good prices and a good variety of different wood.
Yeah it's a craft page but the wood looks good and so do the prices.
Branches - Natural
Maybe there are some places with a better selection and cheaper, please let me know.

I plan on making some new vivs and would like to find some good sites that have wood at decent prices and I think this thread would be helpful to others on here as well.
Maybe you know of a wood dealer near you or here around me locally.
I would appreciate the info :)

Like I said tho any comments about the experiences you had might be an issue and they like to keep that kinda stuff in the vendor feedback area I do believe.
I'm sure it might be ok to discuss it in a PM tho.

Can't wait to see some of the sites ya'll post. Hopefully I can find some good wood at good prices.
 

·
Registered
Joined
·
2,293 Posts
Discussion Starter #3
everyone please provide actual links to make it easier for all whom are viewing.
I'm sure it will be greatly appreciated :D
Thank you :)
 

·
Registered
Joined
·
73 Posts
Second on the driftwoodstore.com
Individual pictures of actual wood, great communication very well packed when shipped
ImageUploadedByTapatalk1321712655.252006.jpg

Here are the two pieces I got


Sent from my iPad using Tapatalk
 

·
Registered
Joined
·
1,336 Posts
Dendroboard Sponsor List
Most of the Dendroboard sponsors who carry supplies sell a few types of wood. :) I've been using Malaysian driftwood for the past few builds... I like it much better than mopani for it's color & texture. Although I still prefer cork over driftwood for custom backgrounds.

Our wood section: NEHERP - Wood Supplies
 

·
Registered
Joined
·
2,293 Posts
Discussion Starter #8 (Edited)
the only thing im sure of is that you probably shouldnt search for the phrase "good wood online". especially on your work computer.
Nah I search for wood or driftwood ;)
haha I knew someone was eventually gonna post something about the title lulz.
I was gonna put a Got Wood pic at the top but I didn't want to offend anyone lol.
 

·
Registered
Joined
·
2,293 Posts
Discussion Starter #9
Save on crafts for ghostwood
Thedriftwoodstore.com for driftwood with individual pics of the pieces
Second on the driftwoodstore.com
Individual pictures of actual wood, great communication very well packed when shipped
View attachment 24181

Here are the two pieces I got


Sent from my iPad using Tapatalk
The Driftwood Store
yeah that site is awesome and such a good selection but some things are a bit cheaper on Save on Crafts
Like the big pieces are great prices but some of the stuff like branches are cheaper on the other :p
Thanks for posting :)

Dendroboard Sponsor List
Most of the Dendroboard sponsors who carry supplies sell a few types of wood. :) I've been using Malaysian driftwood for the past few builds... I like it much better than mopani for it's color & texture. Although I still prefer cork over driftwood for custom backgrounds.

Our wood section: NEHERP - Wood Supplies
Yeah I like your Malaysian and Mopani and you have great prices.
Do you provide pictures for people wanting wood so they can pick out which piece appeals to them or is it pretty much you get what you get?
I'm a bit picky :p
Thanks for the reply and posting the sponsor list :D



I hope there is a more sites to be posted :)
Any other sponsor can feel free to add links to their wood sections of their websites.
 

·
Registered
Joined
·
8,328 Posts
Now that I don't live near 1000 rivers anymore and can't find my own safe driftwood I actually buy pieces. The catch for me is that I am usually looking for a piece to fit a very particular area, so just randomly ordering pieces without pictures isn't an option for me. If board sponsors wod post individual pics, I would certainly spend my money with them
 

·
Registered
Joined
·
2,293 Posts
Discussion Starter #12
Now that I don't live near 1000 rivers anymore and can't find my own safe driftwood I actually buy pieces. The catch for me is that I am usually looking for a piece to fit a very particular area, so just randomly ordering pieces without pictures isn't an option for me. If board sponsors wod post individual pics, I would certainly spend my money with them
Agreed. I don't like gambling :rolleyes:
It would help them sell more as well.
I love how thedriftwoodstore has all the pics at the bottom and you just click and get a price and size and everything but man is it laggy haha and takes forever to load lol
 

·
Registered
Joined
·
68 Posts
ive purchased all kinds of driftwood and have been most impressed by the gost wood from black jungle. its expensive but i have not had any problems at all with molding and it turns nice and green with moss after about 6 months....really good stuff!
 
1 - 15 of 15 Posts
Top