Dendroboard banner

1 - 14 of 14 Posts

·
Registered
64 Posts
Discussion Starter · #1 ·
estoy teniendo problemas de una alga negra en algunas hojas de mis plantas , como puedo evitar que aparezcan o controlarlas
tengo un vivario de 2000g con luz solar y led

·
Registered
20 Posts
estoy teniendo problemas de una alga negra en algunas hojas de mis plantas , como puedo evitar que aparezcan o controlarlas
tengo un vivario de 2000g con luz solar y led
This is one that I can at least help a little. Anque hace como veinte años, requerdo un poco de español y puedo traducir tu pregunta. Sabe solo un poco de las plantas. Puedes incluir algunas photos?

Jose is having some troubles with black algae growing on the leaves of his plants and is looking for solutions to get rid of it or control the spread. He has a (2000g?) tank that has both solar and led lighting.

Perhaps some pictures would be helpful.

·
Registered
737 Posts
This is one that I can at least help a little. Anque hace como veinte años, requerdo un poco de español y puedo traducir tu pregunta. Sabe solo un poco de las plantas. Puedes incluir algunas photos?

Jose is having some troubles with black algae growing on the leaves of his plants and is looking for solutions to get rid of it or control the spread. He has a (2000g?) tank that has both solar and led lighting.

Perhaps some pictures would be helpful.
I can't translate but the solution is to dry out the tank if possible. A fan helps a lot even one that is only intank. If drying out is not an option than in another thread folks here were suggestion hydrogen peroxide 3% solution sprayed on the leaves. You need to make sure the frogs are not exposed.

·
Registered
20 Posts
I can't translate but the solution is to dry out the tank if possible. A fan helps a lot even one that is only intank. If drying out is not an option than in another thread folks here were suggestion hydrogen peroxide 3% solution sprayed on the leaves. You need to make sure the frogs are not exposed.
Si puedes secar el vivario y incluir un ventilador electronica, quisas puede ayudarte con la alga. Tambien, si ese no ayuda, otros usan
peróxido de hidrógeno (3%). Ellos usan un atomizador y mojan las ojas. Ten cuidado que las ranas no estan mojado con la química.

·
Registered
20 Posts
If anyone's Spanish is better than mine, feel free to jump in and correct me. I haven't used it in this century, so I am a little rusty but glad that I am able to contribute a little here given my lack of knowledge in all things frog.

Jose - soy pidiendo perdón por mi español, que es tan pobre. También estoy solicitando otro ayuda con la traducción. Tengo una pregunta para usted. Tu vivario, es dos mil galones o cuantos litros? Si es en galones, ay! eso es enorme!! De cualquier manera, nos gustaria fotos por favor.

·
Registered
64 Posts
Discussion Starter · #7 · (Edited)
hello and greetings from Costa Rica, I have a tropical vivarium of 2000g L-shaped ivertida in concrete and glass , 500g aquatic and 1500g, with solar lighting and some led reflectors, and fog system

The problem I have is that a black algae appears and some of the leaves, covering them completely, increase their weight and fall and die.

any ideas or doubts, I hope you can help me

·
Registered
737 Posts
What an awesome vivarium!

I don't know what access you have through the top but even just a fan pointing at the affected plant can dry it out pretty quickly. Done over time the algae will eventually die. Other option is to spray hydrogen peroxide 3% solution (this is what is sold in our grocery stores in the states). This will also kill the algae but you don't want the hydrogen peroxide to get on the frogs (assuming there are frogs in this tank). You don't need to drench the plant in the stuff either, just a light spraying. You can put something over the plant to keep the frogs off of it for a few hours and you should be good to go. Doing this once a day for a few days should kill any algae.

·
Registered
208 Posts
Si puedes secar el vivario y incluir un ventilador electronica, quisas puede ayudarte con la alga. Tambien, si ese no ayuda, otros usan
peróxido de hidrógeno (3%). Ellos usan un atomizador y mojan las ojas. Ten cuidado que las ranas no estan mojado con la química.
XDfireguy, your Spanish was pretty darn good...no need to use a translator. Your advice was spot on.

·
Registered
20 Posts
XDfireguy, your Spanish was pretty darn good...no need to use a translator. Your advice was spot on.
Thanks, but I have to give credit for the advice to Minorhero. I just tried to do my best to translate. I am pushing 50 ( :eek: already?), so it probably has been closer to 30 years or more since I used my Spanish. I was honored to be able to assist, and will gladly continue if it helps at all.

Jose, no te preocupes con la lengua. Su idioma es una tan maravillosa! Puedes darme una mensaje en cualquier momento usando "Private Message" si tienes preguntas sobre la traducción.

·
Registered
38 Posts
Tres razones de aglae

Demasiado nutrientes como phosphoro o caca de pezes, ranas

demasiado luz (dejiste que el aquario recibe sol e luz de LED). Sol puede causar algae.

No sufficiente corriente de aqua o aire. Yo tengo IP67 ventiladores hecho de Noctua en todos de mis vivarios.

Probablamente es un combination de demasiada luz con poco movimiento del aire.

Se puede usar peroxido con mucho cuidado(Es possible a matar cosas), pero no va a arreglar la cuasa y se van a crecer de nuevo. Yo limpiará con una toalla. Probablamente el algae no daño las plantas.

·
Registered
64 Posts
Discussion Starter · #12 ·
pero es circulación de aire dentro de la urna , no meter aire o sacar ,,, no afecta o reduce la humedad relativa ,,, aqui en costa rica ni he visto abanicos ip67

·
Registered
64 Posts
Discussion Starter · #14 ·
el ventilador metiendo aire del exterior o solo dándole circulación al interno ,,, y lo del peróxido afecta a los peces o caracoles del acuario

1 - 14 of 14 Posts